Een
motorsloop, wat is dat nu eigenlijk?
Een
motorsloop is een motorfiets demontage bedrijf dat gespecialiceerd
is in de verkoop van 2ehands motorfiets onderdelen. De te demonteren
motorfietsen halen wij uit voornamleijk de particuliere wereld,
mensen die geen tijd meer hebben voor de motor, motoren die een
te groot/duur mankement hebben, schade motoren maar ook compleet
rijdende motoren.
Hier wat voorbeelden van wat U bij ons kunt vinden:
De veldschuur met de wat grotere onderdelen.
In de grote loods op het terrein hebben wij voornamelijk grote visbakken met blokonderdelen liggen, wanneer wij een compleet motorblok slopen gaan de overige onderdelen in 1 speciale bak voor later makkelijker bv een versnellingbak terug te vinden.
De sorteer plaats, hier worden losse delen verdeeld in verschillende
plaatsen.
Krijgen we partijen onderdelen binnen komt dat eerst hier op de grote hoop te liggen, waarna het weer verder verdeelt gaat worden.
De stellingen en spatborden
De
stellingen en spatborden, het is in de meeste gevallen zo dat als
het orginele spatbord niet in voorraad is het heel goed mogelijk
is dat een ander Spatbord vaak met minimale aanpassing wel past
dus is het raadzaam om te proberen het oude onderdeel wat vervangen
moet worden,mee te nemen!
Onze wielen voorraad (+/- 300)
Wij hebben een enorme berg wielen, de wielen worden nagekeken
op slingers of scheurtjes in de remtrommel.
Cilinders en Cilnderkoppen
Ook hebben wij 22 containers vol met blokken, tanken ,voorvorken
enz, enz.
Onze Motorblokken controleren wij zo streng mogelijk, in eerste
instantie proberen wij veel gevraagde blokken nog onder de te
demonteren motorfietsen te laten zitten zodat U als klant het
blok nog kunt horen draaien. Staat de motorfiets te lang dan
word alvorens te demonteren de motor gestart,gecheckt,dan worden
de losse delen(startmotor en diverse)en olie uit het blok verwijderd
en de in/uitlaat poorten afgedicht om vocht te weren. Vertrouwen
wij de blokken niet dan wordt het complete blok gedemonteerd
en gesorteerd op goede delen waarne de rest in het oude ijzer
verdwijnt.
Ondertussen 2 volle containers met voorvorken.
Bij
de Voorvorken wordt gekeken naar slijtage plekken op het glij gedeelte
en natuurlijk of de binnenpoot nog recht is.Voorvorken worden in de
meeste gevallen compleet verkocht, dit omdat wij in bijna alle gevallen
nooit vraag hebben naar de onderpoten.Als wij een speciale vork binnen
krijgen(voor bv.chopperbouw of streetfighter) dan laten wij deze compleet
met wiel en remmen staan.
Alle kleine onderdelen in bakken
Alle
kleine en duurdere onderdelen hebben wij netjes gesorteerd in grote
bakken achter in onze werkplaats. Wij testen onze electronika onderdelen
voor wij deze verkopen, hebben wij niet getest verkopen wij niet. Wij
hebben een zeer goed adres voor reparatie van startmotoren en dynamo's
mochten wij geen 2e hands in voorraad hebben. Bij de 2e hands remklauwen
maken wij alles gangbaar (vooral de nippels)
Honderden zijkappen
Zijkappen zijn bij ons zeer ruim voorradig maar natuurlijk niet
voor alle types, er zijn types die veel gevraagd zijn en daardoor
schaars. Wij hebben voor de oude type kawasaki en Honda al een
oplossing gevonden in Amerika en kunnen een exacte replica (op
de aansluiting na) voor de volgende types uit voorrraad leveren,
voor Kawa de Z650/Z900/Z1000/Z1R,voor de Honda de CB500-550K/CB750K1-F2/CB750-1100
Bol'Dor.
Uitlaat systemen en losse dempers
Onze Uitlaat voorraad is ook beperkt, omdat deze vaak van binnen
uit door rotten en U heeft niets aan een 2ehands uitlaat die
na 1 of 2 maanden uit elkaar valt.